☆RandomGirl☆

Alla inlägg under augusti 2012

Av Irmelie - 17 augusti 2012 20:01


Sitter och ser på Lejonkungen 2 och sjunger till den här låten :D så fin!

Av Irmelie - 17 augusti 2012 19:35

Smälde just till krypet dom jag slängde täket på kan säga att de inte var de jag trodde! hade inga linser på mig och de vart halvmörkt så såg inte så bra men fy!

Jag smälde till den med en tvetining minst 5 gågner och den reste sig upp och rörde sig! jag är så rädd för kryp och att skada något så började skaka och halv grina vågade inte ens sätta mig vid soffan för den var på tv bordet!

känner mig lite töntig men jag klarar inte av kryp! Smälde av den 2 ben med men den röde sig runt typ sen hämtade jag sopborsten och sopade bort den till soptunnan!


 

Av Irmelie - 17 augusti 2012 17:33


Ja, hade lite tråkigt så gjorde en Gubbe på MovieStarPlanet och en Gubbe på Superbia så man kan säga att jag inte här något att göra :o

Smsar för fullt med för att jag ska överleva till Onsdag när jag blir hämtad tills dess blir man ensam :o


       (680Vanilj046)

Av Irmelie - 17 augusti 2012 16:12

Nu sitter jag och skapar min Sims familj ;D (Bilderna är dåliga för tog korten på datorn med mobilen..)

Så här ser familjen ut:


Bög Paret: Olle och Simon Ström.

Barnet: Rosa Ström.

Farmor: Svea Ström och Lollo Löv.

Farfar: Bruno Ström och Erik Löv.

Syster till Olle: Mia Löv


Olle Ström:

 

Simon Ström:

 

Mia Löv:

 

Svea Ström:

 

Lollo Löv:

Erik Löv:

 

Bruno Ström:

 

Rosa Ström:

 

 

 

Simon och Olle väntar spänt på de nya Adoptiv barnet En kille med namn Ludde :)

Svea, Lollo, Erik och Brun flyttar till ett eget hus och Mia Söker över allt efter en ny partner efter som Tom Rapp skrossade hennes Hjärt så har hon lite svårt att lita på Erika Syd men kommer Mia att glöma Tom och Gifta sig med Erika?

 

 

 

Sorry hade tråkigt så Tänkte skriva lite om mina Simars liv ;D

Av Irmelie - 17 augusti 2012 16:04

Happ då har Sara åkt och jag är ensam med Katterna... vet dock inte vart katterna är just nu för dörren är öppen så de märks om dom är ute eller inne just nu :)


Av Irmelie - 17 augusti 2012 02:56

Känner mig lyckad... Låg och läste så kom de ett bi/humla/skalbagge eller vad de var och flög mot mig så jag slänger mitt täcke på den och lyckas riva mig själv på magen...

Av Irmelie - 15 augusti 2012 23:30


Då är man hos fastra med Sara och 3 Katter ;)

Är kattvakt :D så blir att vara här i en vecka ;D

Sara åker hem på Fredag så då blir jag och Katterna själva :p men de blir nog bra :) 

Har gjort hamburgare idag med ;D hehe.. 

   

Av Irmelie - 15 augusti 2012 01:38

Nu är de så att jag har funderat igen och de brukar inte gå så bra men denna gång kanske jag lyckats mot all odds! :o

Jag har ju dyslexi men jag har svårare för matte än att läsa enligt mig släjv och min Kompis tror att jag har Dyskalkyli med.... Men vet inte om jag ska åka och kolla om jag har de o.O 

Hitta ett test men de är för vuxna men jag är typ snart vuxen eller snarare Ungdom men aja vi kör...




Direkta tecken på dyskalkyli:
1. Räknar du på fingrarna?  Ja
2. Har du haft svårt att lära dig klockan?  Nja är inge bra på Digital klockan
3. Har du svårt att snabbt avgöra olika tals värden?  va?
4. Har du svårt att hantera pengar?  Nja
5. Räknar du långsammare än andra? ja
6. Problem med multiplikationstabellerna?  ibland


Indirekta tecken:
7. Tycker du att det är obehagligt att räkna inför andra? ja
8. Har du avstått från något som du skulle vilja göra, för att slippa räkna? ja
9. Hänger du med när de pratar om låneräntorna på banken? ööö
10. På jobbet ska ni redovisa arbetade timmar. Din kollega förklarar att 1 timma och trettio minuter ska skrivas som 1,5. Förstår du hur du ska skriva en timma och trekvart?  Ja
Din snälla kollega förklarar det också. Kommer du att glömma förklaringen till nästa gång? ja
Kommer du att dra dig för att fråga igen? ja
Kommer du att försöka hitta på nåt annat sätt att lösa problemet utan att behöva räkna? ja
11. Har du problem med att läsa av en busstidtabell? ja
12. Tycker du att det är svårt att tyda en karta? ne
13. Tror du att de flesta kan räkna tal som du inte klarar? ja
14. Hade du väsentligt bättre betyg i språkämnen än i matte?  båda ja och nej
15. Har du svårt att hjälpa barnen med deras matteläxor? har inga barn


Övriga frågor om planering och koncentration:
16. Har du svårt att koncentrera dig längre stunder när du söker information på nätet? ja
17. Har du ”dåligt lokalsinne?”  ja
18. Sätter du ofta upp mål som du inte når?  ja.
19. Tror du att du uppfattas som vimsig, disträ, tankspridd? ja
20. Brukar det vara mycket månad kvar när lönen är slut? .... jobbar inte
21. Kommer du ofta för sent, fast du inte egentligen slarvar? ne
22. I en affär erbjuds du att köpa en soffa med 20 procents rabatt. Är det svårt att räkna ut det nya rabatterade priset i huvudet samtidigt som du fortsätter prata med säljaren? ja


RESULTAT:
Har du fyra eller fler ja från frågorna 1-6 så kan det vara dyskalkyli.
Bilden stärks ytterligare om du även har svarat ja på många av frågorna 7-15
Frågorna 16-22 visar hur du klarar koncentration, planering, hålla tider och hantera pengar. Om du har många ja här, och samtidigt MINST FYRA ja på de sex första frågorna ger det en tydlig bild av matematiksvårigheter som påverkar vardagen mycket.



hahaha och jag fatta nada märks att de var för vuxna XD

Presentation


Tjo ho!
Jag är en tjej på 18år och här kommer jag att skriva om mitt liv och de som händer eller har hänt! ;D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken dag är din favorit dag?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

                     

Free SpongeBob ani Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ovido - Quiz & Flashcards